בקצרה:
- זיקר חשפה גרסת ביצועים ל-001
- עם 1,265 כ"ס ו-2 שניות ל-100 קמ"ש
- שיווק מקומי נמצא בבדיקה
ביצועים מסין: זיקר, חטיבת היוקרה של ג'ילי שצפויה לנחות כאן לקראת סוף השנה, חשפה גרסת קצה ל-001 המכונה FR (ר"ת Future Roads) ומסתמנת כתשובה סינית לטסלה מולד S פלייד. מערכת ההנעה בה כוללת ארבעה מנועים חשמליים, שניים מאחור (452 כ"ס לכל מנוע) ושניים מלפנים (210 כ"ס לכל מנוע), עם תפוקה משולבת של 1,265 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.07 שניות, 0.03 שניות פחות ממודל S פלייד, בדרך ל-280 קמ"ש מרביים.
זיקר עדיין לא פרסמה את טווח הנסיעה שמאפשרים מצברים בקיבולת 100 קוט"ש, אבל היא מציינת כי שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה מהירה מ-10% ל-80% בתוך 15 דקות.
לא רק בקו ישר: תצורת מערכת ההנעה, עם מנוע חשמלי המחובר לכל גלגל ייחודית כיום בתעשייה ומצויה רק בדגמים כמו ריביאן R1T ורימאק נבארה, והיא מאפשרת הנעה כפולה עם הכוונת מומנט. היא גם מאפשרת ביצוע סיבוב במקום, בדומה לכלי זחלי על ידי הנעה המנועים בצד אחד לפנים ובצד השני לאחור.
שינויים נוספים בהשוואה ל-001 הרגילה כוללים מערכת של מסיטי אוויר סביב למרכב וספוילר אחורי גדול בקצה דלת תא המטען, גומי איכותי תוצרת פירלי P-זירו ובלמים קרמיים של ברמבו (420 מ"מ וקאליפר 10 בוכנות מלפנים, 410 מ"מ ו-4 בוכנות מאחור). לדברי זיקר ה-001 FR מסוגלת לעמוד בתאוצה צידית של 1.4G.
מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית הביא לשינוי מאזן הכוחות, עם ביטול פערי היעד ממנו נהנו היצרניות הוותיקות בעידן הבנזין, באופן שמאפשר ליצרניות צעירות להציג יכולות ואיכויות גבוהות מאלו של המותגים הוותיקים.
ובמקרה של ג'ילי זה בולט במיוחד, שכן מדובר באחת היצרניות הסיניות המרשימות ביותר כיום, מהבודדות שפועלת כמו קונצרן רכב גלובלי, עם בעלות על סוללת מותגים (וולוו, לוטוס וסמארט) המעניק לה גישה להון אנושי (מעצבים ומהנדסים) איכותי ומנוסה וגישה למגוון שווקים.
ה-001 FR מסתמנת כאחד ממפגני הכוח המרשימים ביותר שלה, עם הבטחה לביצועים ויכולת דינמית מהשורה הראשונה של הקרם דה לה קרם של תעשיית הרכב.